• La didactique de la grammaire dans dans l'enseignement du français et des langues...

Książka ta analizuje i proponuje nowe sposoby nauczania gramatyki, składnika, który od czasu opublikowania CEFR znajduje się w centrum zainteresowania pedagogów.

115.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 0
Odbiór osobisty Kraków 0
Orlen Paczka 0
Odbiór osobisty Kraków 0
Paczkomaty InPost 13.9
Kurier Inpost 13.9
Kurier Inpost - pobranie 15
Poczta Polska 16
Dostępność W magazynie
ISBN 9782278066759

Darmowa dostawa !

Dydaktyka gramatyki w nauczaniu języka francuskiego i języków obcych: wiedza wyuczona, wiedza specjalistyczna i wiedza potoczna.

Kwestia gramatyki w nauczaniu języków obcych nie jest już pierwszoplanowa, ale nadal jest istotna dla tych, którzy uczą. upowszechnienie Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (CEFR) i opisów jego poziomów według języków (angielski, francuski, niemiecki, włoski i hiszpański), powolny rozwój edukacji wielojęzycznej oraz afirmacja badań nad przyswajaniem języków obcych sprawiły, że problem ten powrócił do programu.

Pokazujemy, jak działa wiedza naukowa (nauki o języku), niektóre z jej dydaktycznych form (na przykład w przypadku języka francuskiego "zwykła gramatyka"), wiedza ekspercka nauczycieli i społeczne reprezentacje języków (rozdział 1). Taka konfiguracja wiedzy związanej z dydaktyką pozwala na ujęcie problemów, jakie stwarzają czynności gramatyczne (rozdziały 3-6), dobór elementów do nauczania (rozdziały 6 i 7), dyskurs gramatyczny (rozdział 8) oraz progresje (rozdział 9).

Książka ta ma na celu zaproponowanie kierunków badań w perspektywie kontekstualizacji dydaktyki języka.

Data wydania 2010
Okładka Miękka

Wydawca: Didier
EAN / ISBN: 9782278066759
Oprawa: miękka
Stron: 270
Data wydania: 2010

Le présent ouvrage analyse et propose de nouvelles pistes pour enseigner la grammaire, composante au coeur des préoccupations des pédagogues depuis la parution du CECR.

La question de la grammaire dans l’enseignement des langues n’occupe plus le devant de la scène, mais elle est toujours d’actualité pour qui enseigne. La diffusion du Cadre européen commun de référence pour les langues (CECRL) et des descriptions par langue (allemand, anglais, espagnol, français, italien) de ses niveaux, la lente élaboration de l’éducation plurilingue
et l’affirmation des recherches en acquisition des langues étrangères l’ont remise à l’ordre du jour.

On montre comment sont à l’oeuvre des connaissances savantes (sciences du langage),certaines de leurs formes didactisées (par exemple pour le français, la "grammaire ordinaire"). les savoirs d’expertise des enseignants et les représentations sociales des langues (chap. 1). Cette configuration des savoirs impliqués en didactique permet de rendre compte des problèmes que posent les activités grammaticales (chap. 3 à 6), la sélection des éléments à enseigner (chap. 6 et 7), le discours grammatical (chap. 8) etles progressions (chap 9).
Cet ouvrage vise à suggérer des directions de recherche dans la perpective de la contextualisation de la didactique des langues.