Dydaktyka gramatyki w nauczaniu języka francuskiego i języków obcych: wiedza wyuczona, wiedza specjalistyczna i wiedza potoczna.
Kwestia gramatyki w nauczaniu języków obcych nie jest już pierwszoplanowa, ale nadal jest istotna dla tych, którzy uczą. upowszechnienie Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (CEFR) i opisów jego poziomów według języków (angielski, francuski, niemiecki, włoski i hiszpański), powolny rozwój edukacji wielojęzycznej oraz afirmacja badań nad przyswajaniem języków obcych sprawiły, że problem ten powrócił do programu.
Pokazujemy, jak działa wiedza naukowa (nauki o języku), niektóre z jej dydaktycznych form (na przykład w przypadku języka francuskiego "zwykła gramatyka"), wiedza ekspercka nauczycieli i społeczne reprezentacje języków (rozdział 1). Taka konfiguracja wiedzy związanej z dydaktyką pozwala na ujęcie problemów, jakie stwarzają czynności gramatyczne (rozdziały 3-6), dobór elementów do nauczania (rozdziały 6 i 7), dyskurs gramatyczny (rozdział 8) oraz progresje (rozdział 9).
Książka ta ma na celu zaproponowanie kierunków badań w perspektywie kontekstualizacji dydaktyki języka.