• Les médias en classe

Jak połączyć naukę języków i wiedzę medialną? W naszych społeczeństwach komunikacyjnych media są wszechobecne, a nauczyciel ma wiele możliwości wprowadzenia tej rzeczywistości w klasie.

85.00 -15% 72.25
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
85
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 0
Odbiór osobisty Kraków 0
Orlen Paczka 0
Odbiór osobisty Kraków 0
Paczkomaty InPost 13.9
Kurier Inpost 13.9
Kurier Inpost - pobranie 15
Poczta Polska 16
Dostępność W magazynie
ISBN 9782706149672

Darmowa dostawa !

Ta książka oferuje nauczycielom prawdziwy praktyczny i edukacyjny zestaw narzędzi do włączania mediów do ich programów nauczania.

Wyjaśnieniom służącym lepszemu zrozumieniu funkcjonowania mediów i ich przemówieniom towarzyszą arkusze ćwiczeń dotyczące rozumienia i produkcji audiowizualnej z perspektywy edukacji medialnej i informacyjnej.

Porady techniczne, wskazówki dydaktyczne, arkusze praktyczne, notatki i ścieżki oceny uzupełniają ten przewodnik, umożliwiając każdemu samodzielne wymyślanie swojej klasy medialnej.

Autorzy tej książki mają wieloletnie doświadczenie zawodowe w nauczaniu języka francuskiego w mediach. Współautorzy zestawu edukacyjnego opublikowanego w 2010 roku we współpracy z francuskim Ministerstwem Spraw Zagranicznych i CLEMI, podejmują tutaj pewne elementy, jednocześnie rozszerzając refleksję na podstawie swoich obserwacji w tej dziedzinie.

Wydawca: Presses Universitaires de Grenoble - PUG
EAN / ISBN: 9782706149672
Oprawa: miękka
Stron: 217
Data wydania: 2021

 

Comment conjuguer apprentissage d’une langue et connaissance des médias ? Dans nos sociétés de communication, les médias sont omniprésents et l’enseignant dispose de multiples occasions pour introduire cette réalité dans la classe.

Cet ouvrage propose à l’enseignant une véritable boîte à outils pratique et pédagogique pour intégrer les médias dans son programme.

Des explications pour mieux comprendre le fonctionnement des médias et leurs discours sont accompagnées de fiches d’activités autour de la compréhension et de la production audiovisuelles dans une perspective d’éducation aux médias et à l’information.

Des conseils techniques, astuces pédagogiques, fiches pratiques, mémos et pistes d’évaluation complètent ce guide pour permettre à chacun d’inventer sa classe média en toute autonomie.

Les auteurs de cet ouvrage ont une longue expérience professionnelle en didactique du et en français au sein des médias. Co-auteurs du Kit pédagogique édité en 2010 en partenariat avec le ministère français des Affaires étrangères et le CLEMI, ils en reprennent certains éléments ici tout en prolongeant la réflexion à partir de leurs observations de terrain.